• 23 شهریور 1401
گزارش

شرکت در ششمین همایش رؤسا و مسئولان انجمن های خانواده ناشنوایان سراسر کشور چهارم لغایت هفتم آذر ماه 1393 در اردوگاه شهید میر حسینی تهران

ششمین همایش رؤسا و آموزش مدیریت انجمن های خانواده ناشنوایان سراسر کشور از چهارم لغایت هفتم آذر ما سال جاری در اردوگاه شهید میر حسینی تهران برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این همایش 70 نفر از مسئولین، رؤسا و اعضای هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان ایران ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اصفهان ، کلیبر ، اسلام شهر ، رامسر ، بابلسر ، اندیشه و الیگودرز حضور داشتند. در ابتدا محمودی رئیس هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان ایران ضمن خیر مقدم از حضار که از شهرهای دور خودشان را به پایتخت و همایش رسانده بودند ، تشکر کرد.
سپس عابدین زاده ، دبیر همایش مهم ترین هدف از برگزاری همایش را ارائه آخرین اطلاعات و رانمائی ها برای مدیریت بهتر در انجمن ها و همچنین اصلاح اساسنامه و کارگاه آموزشی و تهیه کردن قطعنامه و تصویب آن عنوان کرد.

در ادامه اکرم سلیمی ، مدیرعامل و مدیر اجرایی این همایش از مسئولان انجمن ها خواست قوانین حقوق معلولان را به خوبی مطالعه کنند و اطلاعات کافی از نیازهای ناشنوایان داشته و همچنین ارتباط خوبی با سازمان ها داشته باشند تا بتوانند از خدمات و امکانات آنان برای ناشنوایان بهره مند گردد. نعمت مقیمی از پیشکسوتان انجمن و رئیس سابق هیئت مدیره در سخنرانی پایانی همایش خواستار اتحاد و صمیمیت بیشتر انجمن ها با یکدیگر شد. در این همایش نظرات و پیشنهادات و حتی انتقادات سازنده همه رؤسا و مسئولان انجمن جمع آوری و مقرر گردید که در جهت پیشبرد اهداف انجمن و جامعه ناشنوایان در جلسات شورای هماهنگی بررسی شود.

از دیگر برنامه های این همایش برگزاری شورای هماهنگی انجمن های خانواده ناشنوایان ایران بود. گرچه در سال 91 شورای همفکری ، هم اندیشی (اتاق فکر) تشکیل شده بود ، اما در این همایش نام شورای فوق به شورای هماهنگی تغییر نام داد و مسئولیت آن برای مدت یکسال با اعضای جدید به آقای خلیل رحیمی از استان اصفهان سپرده شد. در آخرین روز همایش اعضای شرکت کننده به اتفاق اعضای انجمن خانواده ناشنوایان تهران و دیگر عزیزان ناشنوا با حضور در ابن بابویه بر سر مزار جبار باغچه بان بنیانگزارآموزش ناشنوایان فاتحه یاد این مرد بزرگ را گرامی داشتند. در مراسم اختتامیه همایش که در تالرار آمفی تئاتر اردوگاه برگزار گردیده بود متن قطعنامه قرائت گردید و به امضای حاضرین رسید.